Zrodenie veľkej značky.
Prečo sa stalo Ferrari takým unikátnym a vyzývavým automobilom? Možno preto,že sa stalo zmesou rozvoja spoločnosti a motorov, dizajnérov,karosárov a kontroverzného štýlu Enza Ferrariho, ktorý kombinoval rozdielne prvky. Často sa v spojitosti s touto značkou hovorí o úspešných obdobiach, no treba priznať, že boli aj menej úspešné. Ferrari vyrobil vynikajúce automobili, no vyrobil aj horšie. Dominoval vo svete motorov, ale prekonal aj ťažšie obdobia, keď na víťazstvo nebolo možné ani pomyslieť. Vždy sa však odrazil od dna.
V prvej polovici 40. rokov, keď sa Ferrari rozišiel so spoločnosťou Alfa Romeo, nemal možnosť pohybovať sa vo svete automobilových pretekov a rýchlych áut, rovnako ako celý svet, pretože ho postihla hrozná a ničivá druhá svetová vojna. Ferrari však napriek vojnovému konfliktu nikdy neprestal snívať, a keď sa vojna skončila a Európa sa začala znovu dostávať do normálnych koľají, zmluva o tom, že Ferrari sa nezúčastní pretekov pod svojím vlastným menom a nebude konštruovať vlastné vozidlá, vypršala. Ba čo viac, Ferrariho ambície boli naozaj vysoké a v roku 1946 bol pripravený ich splniť. Pravdaže, s vozidlami 815, ktoré postavil v Auto Avio Costruzione a zúčastnil sa aj pretekov, Enzo trochu ,,ohol" a porušil podpísanú zmluvu, ale nevzdával sa a pokračoval ďalej. V roku 1943 presťahoval svoju základňu z Modeny do blízkeho Maranella, stredne veľkého mestečka západne od Bolone, hlavného mesta regiónu Emilia Romagna v severnom Taliansku. Počas vojny sa Auto Avio trochu rozrástla, pracovala prevažne pre vojenské účely, stavala mechanickú výbavu a dokonca malé letecké motory. Zamestnávala viac ako sto ľudí. Spoločnosť prežila napriek tomu, že po presťahovaní do Maranella bola koncom roka 1944 a začiatkom roka 1945 niekoľkokrát bombardovaná, ale Enzo neprestával plánovať svoju budúcnosť spojenú s pretekaním a pretekmi. Taliansko nevyšlo z vojny víťazne - bolo porazené, takmer zbankrotovalo a v krajine nastal politický chaos. Enzo však prekvapivo plánoval svoju budúcu kariéru ako výrobca automobilov, a to s veľkou pompou. Nebol to človek, ktorý by robil jednoduché a skromné veci, hoci v tom čase bol nedostatok peňazí aj meteriálov a trh očakával predovšetkým skromnosť a sporivosť. Ferrari mal v pláne stavať vozidlá na veľké ceny, pretekárske automobily, športové autá a cestné vozidlá - všetky dokonale prepracované a drahé. Nepotreboval veľa zákazníkov, stačilo nájsť len tých správnych. Takto chcel začať svoj projekt, ktorý mal vydržať celé desaťročia, pričom autá pre zákazníkov sa mali konštruovať najmä preto, aby bolo z čoho financovať preteky - a pre tie Enzo Ferrari naozaj žil. Ako sa ukázalo hneď na začiatku, v autách pre zákazníkov aj tak ,,kolovala pretekárska krv". Spoločnosť sa stále nazývala Auto Avio Costruzione a až po niekoľkých rokoch, presnejšie v roku 1960, bola reorganizovaná na Società Fabbriche Automobili e Corse alebo SEFAC. Autá, ktoré tam vznikali, boli ,,bona fide" Ferrari. Koncom roka 1946 bolo už prakticky všetko pripravené a v marci roku 1947 debutoval prvý automobil. Dostal názov 125. V roku 1948 na pretekoch v Pescare už stálo vedľa 815-ky prvé skutočné Ferrari. Pokračujúcu históriu nájdete vždy pri fotogalérií jednotlivých modelov, ktoré tak budú dotvárať postupne celú históriu značky Ferrari.
(prevzaté z originálu THE ULTIMATE HISTORY OF FERRARI - preklad Mgr. Miriam Ghaniová, Ing. Pavol Štefanka)